DirecTV Latin America Faces $39M Breach Of Contract Suit

Law360, Los Angeles (August 5, 2011, 4:50 PM EDT) -- RCTV International Corp. on Thursday struck DirecTV's Latin American subsidiary with a $39.8 million breach of contract suit in New York that claims DirecTV reneged on a broadcasting deal after Venezuelan President Hugo Chavez targeted RCTV for not carrying government programming on its television station.

The suit says RCTV, which owns one of Venezuela's oldest television stations, entered into a five-year licensing deal with DirecTV Latin America LLC in 2007 after Chavez revoked the company's terrestrial broadcast license. The deal allowed RCTV to broadcast its programming...
To view the full article, register now.